스마스싱스 스테이션에 이케아 전구 (GU10, 400루멘: https://www.ikea.com/kr/ko/p/tradfri-led-bulb-gu10-400-lumen-smart-wireless-dimmable-warm-white-30410425/)를 붙이려고 합니다.
스마트싱스에 다른 삼성 가전들은 다 붙였는데, 이케아 전구는 페어링 과정에서 계속 이런 메시지가 뜨네요 ㅠ
스마트폰과 스마트싱스 스테이션 모두 네트워크를 2.4GHz로도 해보고, 5GHz로도 해 봤는데 페어링 과정이 진행되다 계속 오류가 뜨네요.
혹시 원인 아시는 분 계실까요?
My Locations -> (설치된 장소 클릭) -> Hubs 에서 허브 선택 -> Channel 을 검색해서 확인 -> 10번이나 25로 되어있으면 다른 채널 (ex> 24) 로 한번 바꿔 보세요
Changing the Zigbee channel can be useful for avoiding interference. Before continuing, make sure that all the devices are powered on. Some devices including the first generation SmartThings sensors will need to be factory reset and rejoined after changing the channel if they stop working. In addition, some of the first generation SmartThings sensors will not work on channel 11 or 25 so do not use those channels if you have any of those devices. Changing the channel will take about 10 seconds. Are you sure you want to continue?
위와 같은 메시지와 함께 바꾸고 나면 될 지도 모릅니다 ㅎ
1. https://imgsh.net/a/OhDqHPT.png
2. https://imgsh.net/a/3b8UkIA.png
3. https://imgsh.net/a/G162f1I.png